Hoe het werkt als je de online-cursus gaat volgen

​WERKWIJZE

​Je ontvangt wekelijks een deel van deze online-cursus. Ieder deel bestaat (meestal) uit een video die je kunt bekijken en vaak kun je direct meedoen met de oefening. In de bijbehorende PDF staat meer uitleg over het onderwerp van die week en ​extra informatie. ​​​

De hele online-cursus is erop gericht om jou zoveel mogelijk​ simpele maar zéér effectieve oefeningen aan te reiken. Veel kun je gewoon doen tijdens de afwas, terwijl je in de rij staat voor de kassa, achter je bureau en zelfs in je bed.

Een online-cursus is een cursus op afstand maar ik blijf het hele jaar door betrokken bij jouw proces. Je kunt mij altijd mailen of appen of we maken een afspraak voor een videocall. ​Daarnaast kun je ook altijd nog een afspraak maken voor een VIPdag(deel) waarin we ofline en face-to-face met al je vragen aan de slag gaan. 

​​Het programma "52 weken succesvol mediteren" is geweldig! Wat een heerlijke manier om wakker te worden en de weg naar mezelf terug te bewandelen. Zo bijzonder om dingen te horen die ik weet maar ben kwijtgeraakt. Het voelt als thuiskomen!

​Bianca

​DE CURSUS

Ik heb voor 52 weken gekozen omdat het nu eenmaal tijd vergt om de rust in je hoofd ook te behouden en een relaxter leven te blijven leiden​​​. Ik geef je iedere week tips en oefeningen en ik bouw het heel rustig op. Juist door dit rustige tempo heb jij alle tijd en gelegenheid om dingen je helemaal eigen te maken. ​Rustig aan in kleine stappen levert veel en veel meer op dan je in één keer te overstelpen met alle informatie.Het geeft je ook de tijd om het effect te ontdekken en ervaren. 

Niet alles zal bij je passen. Ieder mens is anders. Onthoud en gebruik gewoon datgene waarbij jij je prettig voelt en dat zijn effect heeft bewezen.  


​DE INHOUD

​De cursus bestaat uit Mindfulness, ademhaling, meditatie en ontspanning. Soms zul je wellicht wat herkennen vanuit de NLP (Neuro Linguistisch Programmeren)​​​. Juist deze combinatie maakt de cursus zo krachtig en effectief. Deze combinatie gebruik ik ook in de meditatiecursussen die ik geef. Daar zie ik keer op keer het effect ervan op de deelnemers.

​Mindfulnes 

Waar je aandacht is, daar ben je. Mindfulness gaat over de kunst om aanwezig te zijn in het hier en nu. Met mindfulness leef je intenser en bewuster. Door vaker je aandacht te sturen, leer je afstand te nemen van de spinsels in je hoofd. Je kunt je beter concentreren, je ontspant gemakkelijker. Je geest wordt rustiger.​​​

​Ademhalen

​Ademhalingsoefeningen helpen je te ontspannen en hebben een diep reinigende werking op je lichaam en je geest. Ze zijn eigenlijk altijd eenvoudig te doen. Daarbij is het wel belangrijk dat je ze op de juiste manier doet. ​​​

​Mediteren

Door te mediteren krijg je meer innerlijke rust. Je leeft meer in het hier en nu. Je immuunsysteem wordt versterkt waardoor je gezonder wordt. Je krijgt meer energie. Je bent beter afgestemd op je intuïtie en je gevoel. Je komt dichter bij wie je werkelijk bent. Je bent vrolijker en minder snel geïrriteerd. In deze online-cursus leer je moeiteloos te mediteren.

 

​Ontspannen

Door te ontspannen ontstrest je lichaam, waardoor je de verplichtingen van het dagelijks leven beter aan kunt. Daardoor sta je gelukkiger in het leven en kun je meer van het leven genieten. Leer jezelf waar te nemen zodat je er voor kunt zorgen dat je je lichaam regelmatig ontspant. Je krijgt het in deze cursus allemaal aangereikt.